Класифікація моторних олив ACEA адаптована під нові технології, що беруть до уваги європейські вимоги до захисту навколишнього середовища. Починаючи з 1996 р.було видано кілька версій стандартів ACEA.
Дотримання вимог ACEA 2008 є обов'язковою умовою з грудня 2010р.
Версія ACEA 2008 визначає чотири категорії бензинових і дизельних двигунів (A1/B1, A3/B3, A3/B4, A5/B5), чотири категорії автомобілів з системами доочищення вихлопних газів (C1, C2, C3, C4), і чотири категорії дизельних двигунів, використовуваних на важкій техніці (E4, E6, E7, E9), дві з яких відносяться до важких транспортних засобів, оснащеним системами доочищення вихлопних газів DPF або CRT (E6, E9).
Категорія А / B:
A-бензинові двигуни
B-дизельні двигуни
Без економії палива | Економія палива | |
---|---|---|
Збільшений інтервал заміни | А3/В4 | А5/В5 |
Стандартний інтервал заміни | А3/В3 | А1/В1 |
Категорія C:
Двигуни з системами доочищення вихлопних газів
Без економії палива (низький HTHS) | Економія палива (висока HTHS) | |
---|---|---|
Низький вміст SAPS* | С4 | С1 |
Середній вміст SAPS | С3 | С2 |
Опис вимог ACEA 2008 до масел категорії Low SAPS (низький вміст сірки, фосфору і сульфатних зол)
Клас | Характеристики | Показники | Економія палива |
---|---|---|---|
С1 | Висока економія палива Низький вміст SAPS |
2.9 ≤ HTHS** P ≤ 0.05 %; S ≤ 0.2%, CS ≤ 0.5 % |
> 3% |
С2 | Висока економія палива Середній вміст SAPS |
2.9 ≤ HTHS** 0.070 % ≤ P≤ 0.090 %, S ≤ 0.3 %, CS ≤ 0.8 % |
> 2.5% |
С3 | Стандартна економія палива Середній вміст SAPS |
HTHS** ≥ 3.5 0.070 % ≤ P≤ 0.090 %, S ≤ 0.3 %, CS ≤ 0.8 % |
> 1% (в'язкість xW-30) |
С4 | Стандартна економія палива Низький вміст SAPS |
HTHS** ≥ 3.5 Знижена летючість (≤11%) P≤ 0.090% S ≤ 0.2% SA ≤ 0.5% |
> 1% (в'язкість xW-30) |
Класифікація ACEA для важкої техніки
Низький вміст SAPS | Середній вміст SAPS | |
---|---|---|
Розширений інтервал заміни | E6 | E4 TBN*** ≥ 12% |
Стандартний інтервал заміни | E9 | E7 TBN*** ≥ 9.0% |
* SAPS-вміст сірки, фосфору і сульфатних зол.
** HTHS - в'язкість масла в умовах високої швидкості зсуву і високої температури.
*** TBN-лужне число